Allmänt om vardagen

Godmorgon alla glada!
 
Idag är det tisdag och jag sitter och tar in morgonen ensam framför datorn medan Patrick är på jobbet. Det är så det brukar gå till de flesta dagarna då min pojkvän sticker iväg till jobbet mitt i natten (stackaren). Så jag sitter här med mitt Gevalia Bistro presskaffe och min havregrynsgröt. Fastän vi åt havregrynsgröt i stort sätt varje morgon under tiden i Australien så har jag inte tröttnat - jag älskar gröt!! Patrick gillar varken gröten (längre) eller mitt svenska kaffe. Mer till mig ;) Jag tycker att frukosten är lättast att göra hälsosam. Min mage vill ha fibrer och mindre sött - annat är det senare under dagen... Något som jag sett på internet är flera bloggare som lagt upp recept på morotskakegröt vilket låter gott. Det måste jag pröva någon dag *googlar*....
 
Träningen har gått bättre sen jag kom på att jag varit stillasittandes alldeles för mycket. Det har blivit några promenader och flera joggingrundor på cirka 30 minuter var men inte dagligen och det är väl det som stör mig. Det är så mycket lättare att ge sig ut när solen lyser vilket sker mer och mer nu när våren är här. Jag har sett massa snödroppar, krokus och till och med videung. Härligt! Patrick har lovat att han ska motionera med mig när han har skaffat sig träningsskor men vem vet när det blir av? Så därför väntar jag inte på honom utan ser till att röra på fläsket på egen hand. Ibland fantiserar jag om att ha en pilatesmatta, vikter och träna på min motionsboll här hemma, inomhus, men jag har verkligen ingen motivation till det. Tur att jag är så nöjd med mina fina joggingskor!
 
Pluggandet går bra. Jag har vant mig vid tanken på all tid som går åt till att studera men å andra sidan påminns jag om den tiden jag hade ett heltidsjobb OCH ett extrajobb varannan helg (lör+söndag) och det är tufft! Samtidigt skulle jag inte vilja vara utan varken Engelskan eller Holländskan så det är ett beslut jag inte ångrar. D-E-D-I-C-A-T-I-O-N... Det händer till och med att jag drömmer på engelska!
 
Så det mesta rullar på som vanligt här i mitt Hollandsliv. Det enda jag blir riktigt uppstressad över är framtiden. Ett stressmoment för de flesta... Vad gör jag, var är jag om 6-12 månader? Det jobbiga är att om jag vill söka in till universitet inför hösten så sker det redan i april. Som alltid tänker jag att jag inte kan stressa in i något... Men det är ju bara ansvarsfullt att åtminstone ha en plan. Nu springer jag som hamstern i "Engelska-hjulet" men vad gör jag den 6:e juni då kursen är över?
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0