Update

Så, nu är onsdagen den 8:de Januari här och detta är dagen då vi får våra antagningsbesked. Som väntat står jag fortfarande kvar som reserv till min engelskakurs med 100% studietakt och det ser ut som att jag kommer att studera engelska under två terminer framöver. Det får väl vara okej med tanke på att jag inte har några andra planer på gång. Nu i vår kommer jag även att studera läsfärdighet i nederländska och det ska bli intressant. Jag känner mig fortfarande hjälplös inför att förstå holländska eller ännu värre - tala inför folk. 
 
Jag har inte gjort så mycket under min första vecka här men jag tror att det kommer med tiden. Nu idag har jag tänkt att ge mig ut på en joggingrunda som jag hoppas kunna klara av, det har varit sådär med motivationen på sistone :P
 
Imorse åt jag förresten en nästan svensk frukost med Gevalia bistro kaffe och en hönökaka med ägg och Kalles kaviar på. Jag älskar ju getost och var tvungen att testa en ny getprodukt som jag hittade i affären härom dagen. Drickbar get-fil*! Så det fick bli en skål sånt med.
 
*Holländarna har en mjölkprodukt som liknar filmjölk i smak men innehåller 0 % fett så därför känns den mer som mjölk. Den kallas för "Kernemelk" och den är inte alls så tokig, nej tvärtom, jag gillar den ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0