Nyår och nystart i Holland

Gott Nytt År! Nu är jag i Nederländerna för att stanna ett tag. Eftersom det är ett nytt typ av liv på många sätt efter att ha bott hemma så passade det extra bra att fira in det nya året här. 2014 är ju något som är nytt och lite obekant. Ingen vet hur framtiden blir och så vidare... Vi var inbjudna hos Patricks föräldrar och firade med god mat och alla hade köpt varsin lott till "nyårslotteriet". Holländarna är sjukt många i antal och jag antar att det är därför som vinstpotten är så hög men den vann vi såklart inte :P Vi betalade €30 för en lott och vann €10 tillbaka.. weeii!?
Som traditionen lyder så friterade vi äppelringar och tog med till Patricks mamma och pappa. Det var ganska flott (på flera sätt än ett^^) och intressant.
 
 
 
 
 
Nu är det redan den 3:dje Januari och det flyter på rätt bra här hemma i Zwartsluis. Vi har varit på en blomsterhandel och köpt olika frön (tomat, solros, kiwano och lemon apple) som vi vill försöka plantera så småningom. Titt som tätt går vi till mataffären och köper basvaror och middagsmat. Jag gillar att gå i mataffärer och det är spännande att se saker som inte finns hemma, till exempel: mängder av lakrits, sirapsvåfflor och kvarg i alla möjliga smaker. 
 
Jag har ännu inte packat upp alla saker men låter det ske lite när som. Man vill ju inte skapa en massa oordning och jag känner att jag måste ha en bra plan för var alla saker ska vara. Fast vi ska skaffa en garderob till alla kläder snart för som det är nu blir man förvirrad när man ska dyka i kassar för att ta fram dagens outfit.
 
Det tog mig ett tag innan jag tog fram min laptop och kopplade upp den men nu när det är gjort hoppas jag att jag kommer att blogga lite oftare. Snart kommer jag ju också att börja studera på distans så datorn kommer att vara igång nonstop(?). Hehe.
 
/ Ulrika.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: elin

Sjukt fin bild!!

2014-01-07 @ 08:15:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0