Snart blir det Sverigebesök!!

Tjabba Tjena!
 
Bloggen har fått vila medan jag har halft jobbat ihjäl mig med skolarbetet (känns det som). Nu runt Påsk känns det dock som att man får pusta ut lite och jag hoppas INTE att det är inbillning... Usch, det är motigt att faktiskt göra någonting just nu. Patrick och jag odlar växter (tomat och paprikaplantor och mangoträd bland annat) och vi får snart inte plats i huset längre. Planen är att gräva klart landet i Patricks föräldrars trädgård så att vi kan oldla vidare där men det går segt på den fronten! Än är det inte klart. 
 
Med hälsan har det gått mot botten ett tag. Allt stillasittande med plugget har gjort att man gått upp ett par kilo (asså ett par = 2kg) och det känns i kroppen. Värmen har kommit fort till Nederländerna och det är så himla varmt och skönt om dagarna! Ibland runt 20 grader (idag sades det vara 23 grader varmt och igår hade vi värsta åskovädret över oss - ganska mysigt när man själv höll sig inne!) Så, hälsa var det ja! Värmen har påmint mig om sommaren och alla härliga kläder som man vill se snygg ut i så nu har jag tagit tag i mig själv efter allt stillasittande! Jag köpte ett par lila jeans i Australien som har blivit ett av favoritplaggen men som det är nu känns de för tajta för att de ska kännas najs att ha på sig. Det vill jag ändra på, så mitt första mål är att kunna komma i de lila jeansen ordentligt. Jag planerar verkligen inte att gå på någon "crash-diet" men min metoden är att se till att röra på mig så att förbränningen är igång samt att äta hälsosamt, många mindre portioner - och aldrig så att jag känner sig mer än 80% mätt. För sakens skull slänger jag in lite situps och knäarmhävningar varje dag - sånt har aldrig skadat någon.^^
 
Om mindre än en vecka åker vi till Sverige på besök! Jag har inte varit hemma sen 2013 (förra året alltså) Mammas sambo ska ha världens 50årspartaj och jag har lyckats att klämma in ett tentatillfälle samma dag. Att göra tenta mitt i allt låter väl småtrist men jag är så glad att jag kunde planera in den när jag ändå var hemma! Tentan är i nederländsk läsförståelse och jag känner mig tyvärr inte alls så redo för den men jag får öva nu under veckan också så ska det nog gå bra! Fortsättning följer... typ :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0