Välkommen hem till oss

 
Välkommen till den lilla byn Zwartsluis!
Sluis betyder vattensluss och zwart blir såklart svart och då syftar man på vattnets färg.
 
 
 
Här är min pojkvän Patrick som står vid en vattensluss på vår gata.
Bakom honom ser ni radhuset med grön fasad och detta är "THE HOUSE"
 
 
 
Detta är vattenlåset. Som ni kan se finns det mycket vatten runt oss och det är precis så det är i Nederländerna. Det finns alltid en massa vattenmassor som måste ledas bort på något sätt. Tur att jag gillar vatten!
Och ja, ursäkta min bild som är aningen ljus men så fick det bli :P
 
 
Tittar man åt andra hållet ser det ut såhär.
.
 
Sockerbetor! Dessa var skördade alldeles intill Patricks föräldrahem ute på landet...
 
Jag sparar andra bilder till ett senare tillfälle. De jag har nu är tagna under höst/tidig vinter så det finns ju bättre årstider att visa upp :)
 
Natti / U.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0