Bakning <3

Nu har jag vart här i Tandådalen några dagar och det känns så mycket bättre än jag väntat. Jag och Ida (bageri-ansvarig) kommer väldigt bra överrens och hon är jättetrevlig. Vi fick inte vår stuga direkt då nyckeln var på vift på posten så vi fick bo hos en som jobbar på wärdshuset i två dagar. Nu har vi sovit vår första natt i stugan och den är väldigt "stugig" och mysig. Det dumma är dock att den är gjord för 2 pers så nu är den lagom, men när Souve kommer på måndag, som jag ska dela rum med, så kommer det bli sjukt trångt, vi lär inte komma överrens om våra sovplatser då det faktiskt är en våningsäng vi har ;P

Nu till jobbet... Denna första vecka så har vi inte fått något schema, utan ska komma och gå som vi vill, då vi inte går bredvid någon. Ida kör också sin första säsong här så är lika ny som jag och vi hjälps åt för komma in i det hela. Vi håller på att fylla frysen inför högsäsongen och för att vara på den säkra sidan jobbar vi över ibland så vi får mycket gjort. Idag jobbade vi 10 timmar så nu är jag helt slut!
 
Det känns iallafall sååå kul att jag får baka igen - och nu får jag lön för det! Overkligt!
 
 
/ E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0